خرید بالابر از جزیره ابو موسی

خرید بالابر از جزیره ابو موسی

خرید بالابر از جزیره ابو موسی، بالابر به ماشینی می گویند، که براب حمل بار و نفر، یا کار در ارتفاع و یا در خط تولید، برای انتقال بار کاربرد دارد. بالابرها از مکانیزم‌ های گوناگونی برای بالابری استفاده، و تفاوت‌ های زیادی با بالا کشنده‌ ها و جرثقیل‌ ها و لیفتراک‌ ها را دارا می باشند.

خرید بالابر از جزیره ابو موسی

انواع بالابر

بالابرها به دو دسته بالابرهای ثابت و بالابرهای متحرک تقسیم می شوند .

 بالابرهای متحرک

براب کار کردن در ارتفاع یا انتقال بار و نفر و همچنین انجام دادن امور خدماتی، نصب کردن تجهیزات، نگهداری تأسیسات و موارد دیگر کاربردی است.بالابرهای سیار می ‌تواند از نوع خودکششی باشند . تامین کردن نیروی حرکتی بالابرهای خودکششی قابلیت این را دارد که، به ‌صورت دیزلی و یا برقی باشد . و این امکان را به اپراتور خواهد داد، به جای هل دادن به راحتی دستگاه را جابجا کنید، و به محل مورد نظر منقل کنید . این مزیت بالابرهای خودکششی نسبت به بالابرهایش می باشد . لازم است توجه داشته باشید که در اکثر اوقات برای جا بجایی بالابرهای هلی احتیاج به چند نفر نیروی انسانی خواهد بود.

انواع بالابر

 بالابرهای ثابت

بالابرهای ثابت به طور معمول در خط تولید، انبارها و سایر موارد برای جابجایی بارهای سنگین، تخلیه کردن و همچنین بارگیری کردن از خودرو کاربردی خواهد بود . این نوع بالابرها با مکانیزم ‌های گوناگونی مانند : هیدرولیکی، زنجیری، کابلی و یا به شکل ترکیبی درست می شوند . که در این بین بالابرهای هیدرولیکی ثابت با مکانیزم قیچی امن ترین بالابر خواهد بود . و بالابرهای کابلی به علت احتمال قطع شدن کابل، خارج شدن از قرقره وینچ و همچنین گیر کردن اشیا و اعضا بدن بین کابل و وینج، پر خطرترین بالابر محسوب خواهد شد.

در اینجا انواع بالابرهای هیدرولیکی ثابت که دارای ایمنی مناسب تری نسبت به دیگر انواع بالابرهای معرفی شده می بلاشند، توضیح داده شده. این بالابرهای ثابت به طور معمول نیاز به یک چاهک دارند، که در هنگام جمع شدن، دستگاه درون آن قرار بگیرد، و با زمین همسطح شده باشد.

انواع بالابرهای سیار

بالابرهای سیار دارای انواع مختلفی هستند:

 بالابرهای سیار با دسترسی عمودی

این نوع از بالابرها فقط به طور عمودی قابلیت حمل بار و نفر را خواهند داتش، و به کار خواهد رفت . رایج ‌ترین این نوع دستگاه ‌ها، بالابرهای هیدرولیکی آکاردئونی و ستونی آلومینیومی امی باشد، که برای دسترسی داشتن به ارتفاعات گوناگون ساخته خواهد شد.

انواع بالابرهای سیار

انواع بالابرهای ثابت در خرید بالابر از جزیره ابو موسی

بالابرهای ثابت دارای انواع گوناگون هستند:

 بالابر ثابت هیدرولیک جک مستقیم

در این نوع از بالابرها، جک هیدرولیک به طور مستقیم به میز بار وصل می باشد، و آن را به سمت بالا می کشد. در این حالت جک در زیر پلاتفرم قرار می گیرد.

 بالابرهای ثابت آکاردئونی

در این حالت مکانیزم قیچی به واسطه جک هیدرولیک باز می شود.

 بالابرهای ثابت زنجیری: در این بالابر ها  نیرو توسط زنجیر یا کابل به میز کار منتقل شده، و کل مسیر را طی خواهد کرد.

انواع بالابر نفر

انواع بالابر نفر

شامل موارد زیر است:

 بالابرهای آکاردئونی – قیچی

این بالابرها از ارتفاع سه متر تا سی متر، برای کار در ارتفاع های متفاوت تولید می شود . این نوع از بالابرها برای استفاده کردن در کارهایی همچون : ساخت و ساز، خدمات عمومی، شست‌ و شو، تعمیرات، نگه داری، رنگ آمیزی و سایر موارد ساخته و طراحی شده اند . که برای استفاده کردن ساده در فضاهای باریک مناسب خواهد بود . ظرفیت بالا، سطح وسیع سکو، امکان کار همزمان چندین نفر را به وجد آورده است، و همچنین ارتفاع بسته شده کم تر، و تکان خوردن کم تر در ارتفاع، از مزیت‌ های این نوع بالابر می باشد.

در بین انواع بالابرهای نفری شاید بشود، بالابر آکاردئونی را ایمن‌ ترین نوع بدانید. بالابرهای سیار قیچی می‌ تواند خودکششی، قابل یدک یا قابلیت جابجایی به واسطه نفر را داشته باشند . انواع که مجهز به موتور دیزل یا موتور بنزینی می باشند، برای کار در مکان هایی با سطح های ناهموار و انواعی، دارای موتور الکتریکی برای کار کردن در فضاهای داخلی مناسب خواهند بود . ظرفیت سبد این نوع از بالابرها 230 کیلوگرم تا ۲۰۰۰ کیلوگرم متغیر می باشد.

 بالابرهای مفصلی

برای دسترسی داشتن به ارتفاع های متفاوت از ده متر به بالا، در هر جایی که تعمیر، نگهداری و خدمات مورد نیاز بوده، قابل استفاده می باشد.

حرکت بازوهای این مدل از بالابرها به طور مکانیزم پانتوگراف می باشد، و طراحی ساده ‌ای را شامل می شود. ظرفیت این مدل از بالابرها از دویست کیلوگرم به بالا متغیر می باشد.

 بالابرهای تلسکوپی

این نوع از بالابرها دسترسی از دوازده متر به بالا را امکان ‌پذیر خواهد کرد. حرکت بازوی این مدل از بالابرها به شکل تلسکوپ می باشد، و به همین علت دسترسی به ارتفاع بسیار زیاد را ممکن خواهد کرد و همچنین در مقایسه با نوع مفصلی، قدرت مانور بیشتری داشته، و هزینه ‌های نگه داری آن زیاد خواهد بود. بعضی از مدل ‌های این دستگاه دارای یک بازوی متحرک نهایی و یا همان فلای بوم، برای دسترسی داشتن هرچه بیشتر به سطح افق می باشند. این بالابرها نیز دارای انواع خود محرک و یا قابلیت نصب بر روی خودرو و نیز قابل یدک خواهند بود.

ظرفیت این بالابرها از دویست کیلوگرم به بالا متغیر می باشد، و در بعضی از مدل‌ های ویژه به ۱۰۰۰ کیلوگرم نیز خواهد رسید.

 بالابرهای مفصلی-تلسکوپی

این نوع از بالابرها ترکیبی از بالابر مفصلی و بالابر تلسکوپی می باشند، که دسترسی از چهارده متر به بالا را امکان ‌پذیر خواهد کرد.

این نوع از بالابر  در مقایسه با انواع مفصلی یا تلسکوپی از قدرت مانور بسیار زیاد و همچنین نقاط کور کمتری را شامل می شود، و نیاز به اپراتور ماهرتری خواهد داشت.

بعضی از مدل‌ های این دستگاه نیز دارای یک بازوی متحرک نهایی، برای دسترسی هرچه بیشتر به سطح افق می باشند، که قدرت مانور و سهولت استفاده را بسیار افزایش داده است.

 بالابرهای خودرویی

با نصب کردن بالابرهای بوم لیفت مفصلی، تلسکوپی، مفصلی تلسکوپی و یا تلسکوپی-تلسکوپی، و همچنین بالابرهای قیچی بر روی خودروهای باری، انواع بالابرهای خودرویی طراحی و تولید خواهد شد.

ظرفیت این بالابرها از دویست کیلوگرم به بالا متغیر می باشد. این بالابرها بیشتر در آتش‌نشانی کاربرد دارند. بالابرهای آکاردئونی پشت کامیونی برای نصب کردن تجهیزات داخل تونل، فرودگاه ‌ها و سایر موارد کاربردی هستند.

 بالابرهای قابل یدک

این نوع از بالابرها با قابلیت ‌های چندگانه برای استفاده کردن در محیط‌ های داخلی و خارجی، با دسترسی داشتن ارتفاع پنج تا بیست و دو متری، تولید می شوند . و یکی از بهترین انواع بالابر، برای استفاده‌ های حرفه‌ ای و یدک کشیدن در مسافت ‌های طولانی محسوب می شوند . حجم کم و سبک بودن این ماشین‌ ها به همراه چرخ‌ های خودرویی که در آن استفاده شده است، این امکان را به وجود می آورد، تا به هر سطوح ناهموار خاکی و شنی یدک شود . جک ‌های جانبی آن قابلیت تعادل و تثبیت حتی بر روی زمین ‌های ناهموار را شامل می شوند.

 بالابرهای ستونی یا ریلی

این بالابرها سبک و برای برای محیط‌ هایی شکننده طراحی شده اند. این نوع بالابرها قابلیت جابجایی بسیار آسانی دارند و به همین دلیل  و قیمت پایین‌ تری را نیز دارند.

 بالابرهای عمودبر

پلاتفرم‌ هایی بسیار کارآمد برای استفاده شدن در مکان ‌های با دسترسی سخت می باشند . بالابرهای عمودبر به شکل مستقیم از ارتفاع شش الی ده متر صعود خواهند کرد . این بالابرها برای کارهای تعمیر و نگه داری و استفاده در انبارها و فروشگاه ‌ها کاربرد دارند .

عرض کم این نوع بالابرها در زمان بسته شدن، عبور از درب ‌ها را ممکن می کند، و در مدل ‌های دارای شنی، پلاستیکی و عبور کردن از سطوح ناهموار خاکی، چمن و حتی بالاروی از پله امکان ‌پذیر کرده است. طراحی خاص جک‌ های جانبی، اجازه استفاده کردن از بالابر را تا شیب‌ های چهل درجه به این دستگاه ‌ها خواهند داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.