راه بند شوش

راه بند شوش

راه بند شوش،از دیرباز به هر وسیله یا مسیری که راه را ببندد، ترافیک را کنترل و هدایت میکند، راه بند نامیده می شود. راه بند برای اولین بار 40 سال پیش توسط فردریک M.F.G در ایالات متحده اختراع شد. از موانع اساسی برای محافظت و جلوگیری از ورود افراد به مناطق مختلف استفاده می شود. محافظت نسبی در برابر حملات احتمالی خودروها و وسایل نقلیه به شهرها توسط موانع وجود داشت. لازم به ذکر است که استفاده از سد معبر به شکل رایج از 40 سال پیش آغاز شده و در تاریخ قبل از آن نیز دستگاه هایی مشابه عملکرد سد معبر وجود دارد.

از قرن شانزدهم، راه بند در فرانسه وجود داشته است. مواردی که در فیلم های اروپایی وجود دارد مربوط به قرن شانزدهم است و بعد از آن می بینید که در جلوی کاخ های سلطنتی راه بند برای جلوگیری از ورود افراد غیر اشرافی یا حملات احتمالی وجود دارد. این موانع به صورت دستی و با استفاده از طناب و دنده بالا و پایین می روند و از ورودی کاخ محافظت می کنند.با گذشت زمان و ظهور تکنولوژی، شکل، اندازه و کاربرد راه بند به شکلی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد، تغییر یافته است.

راه بند شوش

راه بند چیست؟ راه بند شوش و خرید آن

راه بند در ورودی کارخانه ها، مراکز اداری، مراکز خرید، هتل ها، بیمارستان ها، ورودی پارکینگ ها، ایستگاه های مترو و … استفاده می شود که برای جلوگیری از ورود و خروج از عبور وسایل نقلیه و یا استفاده از تجهیزات استفاده می شود. .راه بند بلندی که در ورودی پارکینگ ها، بیمارستان ها و ساختمان های پرتردد مشاهده می کنید برای کنترل خودروها استفاده می شود. در پارکینگ‌های ساختمان‌های شخصی، در اغلب موارد، موانع به سیستم‌های هوشمند مدیریت پارکینگ متصل می‌شوند، در این حالت، موانع بدون نیاز به نیروی انسانی برای کنترل موانع باز و بسته می‌شوند و در حالتی که وجود دارد. بدون نیاز به کنترل خودروها (پارکینگ عمومی).

از موانع بدون اتصال به سیستم مدیریت پارکینگ استفاده می شود. راه بند اهرمی یکی از قدیمی ترین موانع هستند.در ابتدا راه بند که در تقاطع خیابان ها و ریل قطار استفاده می شد دستی بود و با گذشت زمان و بهره مندی از فناوری های جدید جای خود را به مدل های اتوماتیک و برقی داد.

راه بند چیست؟ راه بند شوش و خرید آن

انواع بلوک کنترل خودرو

مانع سطحی

میله های راه بند

مانع ستون

مهارهای کف

محافظ تشک تخت

از انواع دیگر موانعی که برای کنترل ورود و خروج افراد استفاده می شود دروازه های شکننده هستند. گیت ها در مکان هایی مانند مترو، فرودگاه، ورودی هتل و … دیده می شوند. گیت های کنترلی ترد، ورود و خروج افراد را کنترل می کنند.

انواع راه بند برای کنترل تردد مردم شامل موارد زیر است:

  • راه بند شیشه ای
  • راه بند پروانه

راه بند تمام قد ساختار راه بند به طور کلی شامل موارد زیر است:از بدنه، مرکز توضیحات، بازو، فنر ترکیبی و سیستم محرک تشکیل شده است که در ادامه به طور مختصر به آنها خواهیم پرداخت.

بدنه: جعبه ای به طور کلی استوانه ای شکل که وسایل دیگری در آن قرار می گیرد.

مرکز کنترل: برای کنترل حرکت راه بند و در اتاق های نگهبانی استفاده می شود.

بازو: دستگیره سد که مانع اصلی راه بند وسایل نقلیه یا افراد است را بازو می گویند.

فنر ترکیبی: از این فنر در موانع الکترومکانیکی برای کمک به موتور برای بالا بردن بازو استفاده می شود.

سیستم محرک: سیستم عملگر در سدهای جاده با توجه به نوع کلی راه بند (مسدودهای الکتروهیدرولیک یا سدهای الکترومکانیکی) یک موتور با پمپ یا یک موتور با گیربکس است.اکثر موانع جاده ای به گونه ای طراحی شده اند که می توان آنها را به دوربین های پلاک خوان، کارت خوان ها، خوان های دوربرد UHF (آنتن های RFID دوربرد)، کنترل از راه دور و سایر سیستم های کنترل ترافیک (کنترل دسترسی) متصل کرد.موانع در ارتفاع یک متری از سطح زمین با بازوی خود راه ورود و خروج را مسدود می کنند و اندازه آن فقط از نظر طول (طول بازو) قابل تغییر است.

انواع بلوک کنترل خودرو
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.