مزایای راهبند

مزایای راهبند

اگر مشکلاتی دارید که عبارتند از مشکلات تردد و کنترل خودرو و عابر آن هم در محیط زندگی و کار خود بهترین گزینه ای که می تواند راه حل کار شما باشد راهبند ها هستند که در اینجا مزایای آنها بررسی خواهیم کرد:

1) کیفیت بالا

2) ایمنی بالا در هنگام استفاده

3) محافظت از محیط رفت و آمد  و تردد عابر در محیط های کاری و شخصی

مزایای راهبند

 کنترل راهبند از طریق کامپیوتر

مزایای راهبند، برخی  از راهبندها  توانایی کنترل از طریق کامپیوتر را جز ویژگی های آنها دانست و می تواند آن را برای انتقال به بالا و پایین راهنمایی کند.برای استفاده از این قابلیت دستگاه و بهره گیری از مزایای ان، برد کنترل  شما باید این قابلیت را داشته باشد که به ان پورت RS485 خواهیم گفت.برای  برقراری ارتباط بین برد کنترل  و کامپیوتر شما نیاز به یک مبدل RS485  به RS232  خواهید داشت و اگر بر عدم  وجود مبدل  RS232 دلالت کند که امروزه در اکثر کامپیوتر های امروزی وجود ندارد و این پورت به USB هم نیاز پیدا خواهد کرد .

در مرحله اول  مبدل RS232 را که با سه رشته سیم به قسمت RS485 برد کنترل وصل  خواهیم کرد و سپس با کابل مبدل RS232 به USB ارتباط بین برد کنترل و کامپیوتر را برقرار می کند.با اجرای یک نرم افزار ساده و Demo و وارد کردن شماره پورت سریال کامپیوتر به نرم افزار خواهید توانست  کنترل راهبند را همراه با کامپیوتر انجام دهید .برای پیدا کردن شماره پورت و وارد شدن computer management شده و در این مرحله در  قسمت device  manager با انتخاب گزینه Port (com&LPT)  را  می توانید مشاهده کنید  و ان را در قسمت Demo نرم افزار قرار بدهید و گزینه open را انتخاب کنید  تا ارتباط با نوع اتوماتیک شما برقرار شود.

مزایای راهبند

(Loop detector)  و کاربرد و مزایای راهبند

بعضی از اماکن مثل خروجی شهرک ها، بدون کنترل وسایل نقلیه خروجی می تواند از Loop detector استفاده کرد.مثلا  جاهایی که برای ورود از انتن برد بلند استفاده میکنند برای خروج از این وسیله استفاده می کند و در هزینه ها صرفه جویی می شود.کاربرد اصلی این دستگاه برای کنترل راهبند اتوماتیک پارکینگ می باشد.استفاده از Loop detector بسیار ساده است. در واقع لوپ دیتکتور یه نوع رله محسوب می شود که با تحریک شدن کار  انجام می دهد  و فرمانی به راهبند میدهد.

قسمت تحریک کننده لوپ یک سیم پیچ خواهد بود  که باید ان را به روش صحیح  در سطح زمین قرار داد .این سیم پیچ فلز خودروی بالا سر خود را حس می کند  وبه لوپ دیتکتور و در نهایت راهبند اتوماتیک پارکینگ فرمان میدهد.لوپ دتکتور نام سنسوری می باشد  که از آن برای تشخیص تغییر میدان مغناطیسی استفاده می کنند.لوپ دتکتور به تنهایی قابل کاربردی ندارد و برای بهره مندی از آن باید یک رشته سیم که به صورت دورانی نگهداری می شود را به سنسور متصل می کنیم. به این حلقه سیم لوپ می گویند

در سیستم های راهبندها هم  از لوپ دتکتور استفاده خواهد  شد.مثلا در پارکینگ های مجهز به سیستم کنترل ورود که نیاز به خروج بدون بررسی وجود دارد ، یک لوپ پیش از راهبند در زمین قرار  داده می شود تا در هنگام نزدیک شدن خودرو به ، سیستم لوپ دتکتور بتواند حضور وسیله نقلیه را تشخیص بدهد  و به مرکز کنترل  فرمان باز کردن مسیر عبور را ارسال کند.

برای گرفتن مشاوره با ما و کارشناسان ما در ارتباط باشید.از شما ممنونیم که با ما همراه بودید. تمامی محصولات و خدمات ما در وبسایت ما موجود است و شما می توانید به راحتی پاسخ تمامی سولات خود را در این حوزه دریافت کنید. با ما در تماس باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.