راهبند پارکینگی تهران

راهبند پارکینگی تهران

راهبند پارکینگی تهران به مجموع وسایلی که در اماکن پر رفت و آمد نصب می گردد و توانایی مسدود کردن مسیر حرکت و باز نمودن آن می باشند می گویند.راهبند را می توان نوعی گیت کنترل کننده تردد نامید این نوع گیت برای محیط های پر تردد مورد استفاده قرار می گیرد و از ورود و خروج افراد یا وسایل نقلیه پر تردد جلوگیری می کند.

راهبند اهرمی

این نوع راهبند دارای قیمت مناسبی است و از یک کابینت و یک اهرم تشکیل شده است و راهبند اهرمی در عرض مسیر های تردد در دو سمت معبر نصب می گردد و تردد خودروها را کنترل می نماید.راهبند اهرمی از اهرم آلومینیومی درست شده است و‌ به دلیل سبک بودن از استفاده می شود و سرعت باز و بسته کردن مسیر در آن زیاد است.

راهبند ستونی

از ستون هایی که در عرض محل تردد در زمین نصب می شوند تشکیل می گردد، شیوه مسدود سازی مسیر با بالا آمدن ستون ها از سطح زمین است، این مدل راهبند هزینه بسیاری دارد.از خصوصیات راهبند ستونی میزان استحکام و مقاومت بالای آن می باشد که در صورت برخورد اتومبیل با آن هم به کار خود ادامه می دهد و رفت و آمد را مسدود می کند.

راهبند پارکینگی تهران

روش های کنترل راهبند

روش های کنترل کردن راهبندها به صورت زیر می باشد:

  • با استفاده از فرمان دستی با استفاده از پنل نصب شده در واحد نگهبانی
  • با استفاده از فرمان دستی از طریق ریموت کنترل اشخاص
  • کنترل با استفاده از کامپیوتر
  • استفاده از رمز عبور و مرو اشخاص
  • استفاده از کارت عبور که روی وسیله نقلیه نصب می گردد

موارد استفاده از راهبند در اماکن

  • این نوع راهبند مناسب برای کنترل تردد وسیله نقلیه در فرودگاه ها می باشد
  • پارکینگ های عمومی و اماکن تجاری و مسکونی
  • مکان های نظامی و انتظامی
  • محل های دارای موارد امنیتی و مراقبتی
  • و…

راهبند خودکار خودرو

در راهبند های خودکار خودرو از تگ هایی استفاده می شود که به هوشمند سازی و کنترل تردد کمک می کند و توانایی تشخیص از فاصله چند متری را خواهد داشت. برای هوشمند سازی و کنترل تردد راهبند ها از تگ هایی استفاده می کنند که راهبند از فاصله چند متری توانایی شناسایی آن ها را دارد.این تگ ها به شکل یک برچسب پشت شیشه جلوی خودرو هایی که مجاز به تردد هستند، نصب می گردد.

استفاده از راهبند در این مورد بسیار راحت و آسان است و‌ خودرو با نزدیک شدن به راهبند در فاصله چند متری آن قرار خواهد گرفت. چند آنتن در بالای مسیر تردد پارکینگ در مجاورت راهبند وجود دارد که وظیفه دارد تگ ها را اسکن کند.تگ خودرو بعد از شناسایی شدن شدن با استفاده از این آنتن ها از طریق سیستم نرم افزاری استعلام شده و در صورت داشتن مجوز تردد راهبند به شکل خودکار مسیر تردد را باز کرده و بعد از عبور وسیله نقلیه مسیر را مجدد بسته می شود.

این کار در مدت زمان کوتاه چند ثانیه و بدون توقف خودرو انجام خواهد شد و خودرو تنها در ورودی پارکینگ را بصورت آهسته حرکت می دهد و از راهبند عبور می کند.

راهبند خودکار خودرو

راهبند پلاک خوان خودرو در راهبند پارکینگی تهران

بعضی اوقات برای پارکینگ های عمومی خودرو که اشتراک ثابت در آنها موجود نیست، نصب تگ برای خودرو ها امکان پذیر نیست، در این موارد از پلاک خوان برای باز و بسته شدن راهبند استفاده می کنند.برای تعبیه سیستم پلاک خوان یک دوربین شناسایی اتومبیل های ورودی و یک دوربین برای شناسایی خودرو های خروجی از پارکینگ نصب می گردد، سیستم پلاک خوان در زمان ورود خودرو پلاک و زمان ورود را در نرم افزار ثبت می نماید.

زمانی که افراد قصد دارند خودرو خود را از پارکینگ خارج نمایند، در خروجی توقف کرده و در این حالت پلاک خوان با تشخیص پلاک و ثبت زمان خروج، مقدار پرداخت پارکینگ را به نسبت زمان توقف خودرو نمایش خواهند داد.افراد با پرداخت هزینه پارکینگ و تایید مامور هزینه پارکینگ می تواند خودرو خود را از پارکینگ خارج کند.

خرید راهبند پارکینگ

مواردی که در خرید راهبند پارکینگ باید به آن ها توجه کرد، عبارت است از بودجه، سرعت کارکرد راهبند، مقدار استحکام راهبند و امنیت محل مورد نظر، عرض و ارتفاع ورودی پارکینگ در انتخاب راهبند تاثیر بسزایی دارد.راهبند پارکینگ برای حفظ امنیت تردد پارکینگ اهمیت بسیار زیادی دارد، راهبند ها با کنترل کردن خودرو ها و محدود نمودن تردد، از عبور و‌مرور بی مورد جلوگیری می کند و استفاده از پارکینگ را برای اتومبیل ها و یا افراد خاص محدود می نماید.در پارکینگ های مسقف، محدودیت هایی برای نصب راه بند موجود است که باید حتما این مورد را در انتخاب نوع راهبند مطرح کرد تا موردی هنگام باز و بسته کردن راهبند در قسمت ورودی ایجاد نگردد.

برای خرید راهبند پارکینگی تهران به وبسایت ما مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.