بالابر

بالابر دو ستون

بالابر نفربر

بالابر هیدرولیکی زنجیری

بالابر صنعتی

بالابر قیچی

بالابر ثابت

بالابر چرخ خودروئی

بالابر آکاردئونی

بالابر چهارستون

بالابر چند منظوره

با بام بین هیچ محدودیتی ندارید.

فهرست مطالب

بالابر

اواع بالابر

بالابر  به ماشینی گفته میشه که به منظور حمل نفر و بار، کار در ارتفاع و یا در خطوط تولید کارخونه ها برای انتقال بار و هم سطح سازی استفاده بشه. ساده ترین تعریفی که از اون می تونیم داشته باشیم، وسیله ایه که برای بالا بردن افراد، وسایل و رسوندن اونا به ارتفاع مشخص استفاده میشه.

آسانسور، لیفتراک و جرثقیل با این دستگاه تفاوت داره و حتی نمیتونن در یه دسته بندی قرار بگیرن. بالابر صنعتی شکل، اندازه و مکانیزم های متفاوتی داره که می تونه روی عملکرد، ظاهر، اندازه و ظرفیت دستگاه تاثیر بذاره.

ازش میشه به عنوان یکی از تجهیزات مهم در ساخت و ساز و ساختمون سازی اشاره کرد که نقش بسیار مهمی داره. این محصول باعث میشه که جابجایی افراد و مصالح در ارتفاع راحت تر انجام بشه. از موارد دیگه ای که از این محصول استفاده میشه رو می تونیم به آپارتمان سازی و جابجایی اجسام سنگین در کارخونه ها اشاره کنیم.

تا انتها با ما همراه باشید تا در مورد این محصول و موارد استفاده از اون توضیحات مفیدی رو در اختیارتون قرار بدیم.

بالابرای صنعتی مدلای متنوعی دارن که هرکدوم شامل ویژگیای منحصر به فردی هستن و کاربردای متفاوتی دارن. برای اجاره یا خریدشون ابتدا بایستی نیاز خودتون رو در اولویت قرار بدین.

بالابر صنعتی

بالابر صنعتی یکی از ابزارهای مهم در صنعت است. این ابزار قدرتمند توانایی حمل بار و جابجایی وسایل سنگین را دارد به همین خاطر کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد. از ساختمان سازی تا حمل و نقل، مدل صنعتی بخش مهمی از حرکت و انتقال بار در محیط های صنعتی را انجام می دهد. همانطور که گفتیم ابزاری مکانیکی برای جابجایی بار و اجسام سنگین است که در محیط های صنعتی و ساختمانی به کار برده می شود.

این ابزار به واسطه سیستم های هیدرولیکی، برقی و یا همزمان انسانی بارها را بالا و پایین برده و به محل مورد نظر منتقل می کند معمولا از اجناس مختلفی مثل جرثقیل ها، کرین ها و لیفتراک ها ساخته می شوند و کاربردهای خاص خود را دارند.

کاربردهای مدل صنعتی

بعضی از کاربردهای مدل صنعتی:

انبار: برای جابجایی وسایل سنگین، نصب تجهیزات روشنایی، نظافت انبار با ارتفاع زیاد از این مدل استفاده می شود.

معدن: این دستگاه در معدن برای برداشتن و جابجایی مواد معدنی از معادن به مکان های دیگر استفاده می شود.

حمل و نقل: برای بارگیری و تخلیه بار در وسایل حمل و نقل مثل کامیون و کشتی از این دستگاه استفاده می شود.

ساخت و ساز: از این محصول در صنعت ساخت و ساز برای حمل و جابجایی مصالح ساختمانی، تجهیزات سنگین و اجرای سقف ها استفاده می شود.

صنایع تولیدی: بالابرها در کارخانه ها و واحد های تولیدی، به منظور جابجایی کالا و مواد اولیه استفاده می گردند.

 

مزایای مدل صنعتی

استفاده از بالابرهای صنعتی مزایای بسیاری را برای ما ایجاد نموده و روند انجام کارهای سخت جابجایی را تسریع می کند از مزایای دیگر این محصول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

افزایش بهره وری: با استفاده از مدل صنعتی، فرآیند حمل و نقل و جابجایی بار به صورت کلی سریعتر و کارآمدتر انجام میگردد که به افزایش بهره وری کمک می کند.

کاهش زحمت بدنی: انجام کارهای سنگین و دستی بسیار زحمت بر و باعث خستگی و صدمات جسمی است. با استفاده از مدل صنعتی می توان خستگی ناشی از زحمت بدنی کارگران را کاهش داد.

ایمنی: با توجه به اینکه استفاده از سیستم های ایمنیِ حساس، ریسک حوادث و مخاطرات را کاهش می دهد، استفاده از  مدل صنعتی یکی از موارد رعایت ایمنی در محل کار بوده و امنیت کارکنان را تضمین می کند.

انعطاف پذیری: مدل صنعتی در اندازه ها و مدل های مختلفی طراحی می شود و به سادگی میتوان از آن برای نیازهای خاص و در مکان های مختلف استفاده نمود.

کاهش زمان و هزینه: استفاده از این محصول باعث بالارفتن سرعت انجام کارها و همچنین حذف مراحل زمان بر در جابجایی بارها می شود به همین خاطر هزینه و زمان انجام پروژه کاهش می یابد.

این محصول به عنوان ابزاری حیاتی در صنعت ساختمان سازی، حمل و نقل و سایر صنایع شناخته می شود. با توجه به اینکه کاربردهای گسترده و مزایای فراوانی دارد به افزایش بهره وری، ایمنی، کاهش هزینه بدنی و سایر هزینه ها کمک می کند. استفاده هوشمندانه از این محصول موجب بهبود فرآیند های کاری و کمک به افزایش سود آوری کسب و کارها می شود همچنین با استفاده از این تکنولوژی می توان میزان بهره وری را به حداکثر رساند.

دسته‌بندی و مقایسه انواع صنعتی از نظر نوع مکانیزم

بر اساس نوع مکانیزم به چندین دسته تقسیم می شوند که در زیر به برخی از انواع رایج آن اشاره می‌کنیم:

بالابر هیدرولیکی: این مدل، از نیروی هیدرولیک برای جابجایی بار استفاده می کند و مناسب برای جابجایی بارهای سنگین به صورت مداوم می باشد. همچنین از قابلیت های آن می توان به کنترل دقیق سرعت و حرکت، قدرت بالا و امکان جابجایی بارهای بزرگ اشاره نمود.

بالابر زنجیری: این مدل، از زنجیر برای جابجایی بار استفاده می کند و مناسب جابجایی بارهای بزرگ و سنگین است. استفاده از زنجیر برای انتقال نیرو و ایمنی بالا از قابلیت های این مدل می باشد.

بالابر آکاردئونی: از این مدل برای جابجایی بار در فضای محدود و فاصله عمودی کم استفاده می شود مکانیزم خاصی که دارند به آنها اجازه می دهد تا در فضاهای تنگ و بدون نیاز به فضای زیاد حرکت کنند. این بالابرها یک ساختار آکاردئونی و تاشو دارند که باعث می شود در فضای کوچک جا شوند. از این مدل برای جابجایی بار در فضاهای محدود، صنعتی و تجاری استفاده می شود. همچنین دارای قابلیت هایی مانند: انعطاف پذیری، سهولت در نصب، سادگی استفاده و تنظیم ارتفاع را دارند.

الکتریکی: از موتورهای الکتریکی برای جابجایی بار استفاده می کنند. مناسب برای بارهای متوسط تا سنگین می باشند. سرعت قابل تنظیم، عملکرد پایدار و نیاز به نگهداری کمتر از قابلیت های مهم این محصول هستند.

پنوماتیک: برای جابجایی بار از قدرت هوا استفاده میکنند. مناسب جابجایی بارهای سبک تا متوسط می باشند و ساختار ساده، عملکرد چابک و هزینه نگهداری کم از قابلیت های مهم آنها می باشد.

مکانیکی: این مدل از سیستم های مکانیکی برای جابجایی بار استفاده می کند مناسب بارهای سبک و تاحدودی متوسط است و مهمترین قابلیت های آن سادگی ساختار، هزینه کم، استفاده جهت کاربردهای خاص می باشد.

دسته‌بندی  بر اساس قابلیت حرکتی:

بر اساس نوع حرکتی که انجام می‌دهند، در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می گیرند. در زیر به برخی از دسته‌بندی‌های معمول بر اساس قابلیت حرکتی بالابر صنعتی اشاره نموده ایم که عبارتند از:

الف) ثابت

از این نوع معمولاً برای جابجایی بار در یک مکان ثابت و به عنوان قسمتی از تجهیزات صنعتی در انبارها، کارگاه ها، ساختمان ها و سایر مکان های صنعتی استفاده می شود. از این مدل معمولا با توجه به نیازهای محیط کار، بارها و ارتفاع مورد نیاز طراحی می شوند. این نوع قابلیت هایی مثل حمل بارهای سنگین، تحمل شرایط محیطی،کنترل دقیق، انتقال افقی و عمودی بار را دارند و مناسب برای مکان های محدود می باشند.

ب) متحرک

مدل متحرک یا همان قابل حمل معمولا دارای چرخ می باشند و به سادگی می توانند در مکان های مختلف حمل شوند و برای جابجایی بار در مکان های مختلف استفاده شوند. این مدل برای زمانی که نیاز به انعطاف  پذیری زیاد برای جابجایی بار وجود دارد مناسب هستند. 

امکان حمل و نقل، انرژی مورد استفاده، قابلیت تنظیم ارتفاع، کنترل دقیق حرکت و انعطاف پذیری از قابلیت های این محصول هستند همچنین جهت استفاده در رویدادها، نمایشگاه ها و مکان های متغیر مناسب می باشند.

  • مدل سیار هیدرولیکی به صورت دسترسی عمودی
  •  سیار به صورت دسترسی  عمودی و افقی 
تقسیم بندی انواع مدل های برقی:
این نوع  می‌توانند بر اساس نوع عملکرد و کاربردشان در دسته‌بندی‌های مختلف قرار بگیرند. در این قسمت برخی از مدل های رایج بالابر برقی را آورده‌ایم:
انواع  نفربر:
مدل نفربر یک دستگاه برقی یا هیدرولیکی که جهت حرکت افراد به سطوح مختلف به صورت عمودی استفاده می شود. نفربر ها بر اساس نحوه عملکرد و قابلیت‌های خاص خود، می‌توانند به چندین دسته تقسیم شوند. در زیر، برخی از دسته‌های معمول بالابر نفربر آمده است.
  •  نفربر خانگی
  •  نفربر نرده ای
  • نفربر آپارتمانی
  •  نفربر ساختمانی
  • نفربر هیدرولیکی

بالابر آمفی تئاتری یا سالنی

این مدل مناسب استفاده در سالن های تئاتر، سینماها و فضاهای مشابه می باشند. مدل آمفی تئاتری مناسب کار روی صندلی های ثابت و سطح های شیب دار است. استفاده از این مدل  جهت فضاهایی که تجهیزات ثابت در آن وجود داشته و امکان جابجایی آنها را نداریم به عنوان مثال صندلی های ثابت و ردیفی که در سینماها و سالن های تئاتر و همچنین مکان های دارای شیب که پلکانی می باشند مناسب است.

این محصول دارای پایه های مخصوصی است که نوع نفربر روی آن سوار شده و به سادگی می توان آن را در بین صندلی ها و پلکان ها قرار داد تا به راحتی به تمام فضاهایی که در ارتفاع هستند برای نصب چراغها، تعویض هواکش ها و …  دسترسی داشت. به همین خاطر شرکت بام بین تولید این مدل را در دستور کار خود قرار داده و جهت رفاه حال مشتریان این نوع محصول را به سبد محصولات خود اضافه نموده است.

با بام بین هیچ محدودیتی ندارید.

برای مشاوره و خرید بالابر با ما تماس بگیرید.

  • الکتروهیدرولیک جناقی
  • الکتروهیدرولیک مفصلی
  • تک ریل چرخ کارگاهی
  • چهار ریل | چهار ستون
  • تک ریل چرخ خودرویی
انواع بالابر اینفوگرافیک

با بام بین هیچ محدودیتی ندارید.

برای مشاهده، خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهبند به لینک روبرو مراجعه نمایید.

بالابر هیدرولیکی

بالابر-ستونی

در این مدل،نیروی محرکه آن برای بالا بردن اجسام، از طریق جک و یونیت هیدرولیک تامین می شود. بالابرهای هیدرولیک بیشترین ضریب امنیتی را در بین مکانیزم های مختلف دارند. آنها می‌توانند به صورت آکاردئونی، جک مستقیم و بوم لیفت ساخته شوند. همان گونه که از نام این سیستم مشخص است، تمامی عملکرد آن بر پایه هیدرولیک می باشد. به بیان دیگر  این محصول از قدرت هیدرولیک  جهت بالا بردن افراد یا مصالح بهره میگیرد.

به صورت معمول در مدل هیدرولیکی، یک مخزن روغن تعبیه شده که فرآیند پمپاژ روغن در را انجام میدهد روغن موجود در مخزن به وسیله نیروی برق باعث به حرکت درآمدن پیستون ها می شود و در نتیجه باعث حرکت آن می گردد.

بعد از بالا رفتن ریلها، برای پایین آمدن آن، انرژی برق باعث برگشت روغن به مخزن  می شود و این کار موجب  کاهش  فشاری که  بر روی پیستون ها وارد شده می گردد  و دستگاه از بالا به پایین حرکت می کند.

بالابر زنجیری

مدل زنجیری توسط مکانیزم زنجیر و وینچ، به حرکت در می‌آید که برای امنیت از زنجیرهای دوبل و ترمزهای ضد سقوط استفاده می شود.

این مدل از نظر ایمنی، امنیت کمتری را نسبت به  بالابرهای هیدرولیکی دارد به این دلیل که علاوه بر سقوط کردن  امکان گیر کردن قسمتی از اندام، لباس و یا کالا بین وینچ یا زنجیر وجود دارد که در این صورت هم افراد آسیب می‌بینند و هم دستگاه دچار ایراد می‌شود. بهتر است از این مدل برای جابجایی اشخاص استفاده نشود. می توان گفت که مدل زنجیری نسبت به سایر مدل ها پر کاربرد تر می باشد.

بالابر

عملکرد مدل زنجیری می تواند به صورت هیدرولیکی، پنوماتیکی و یا دستی باشد که این نوع از عملکرد، درست بر عکس ماشین های وینچ  است که  از آنها در جهت کشیدن بار استفاده می گردد، بالابرهای زنجیری می توانند به منظور حرکت بار و مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گیرند. مدل زنجیری در ظرفیت های مختلفی تولید شده و به فروش می رسد.

بالابر زنجیری بام بین
بالابر بام بین
بالابر زنجیری

در هنگام خرید مدل زنجیری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

  • در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که شما حتما در ابتدا  نوع بار‌، کالا و وزن آن را در نظر بگیرید.
  • همچنین ارتفاع مورد نظر نیز از جمله مواردی است که باید قبل از خرید در نظر داشته باشید.
  • شایان ذکر است که برای استفاده از نوع زنجیری لازم است حتما آن را در مکان هایی که ارتفاع زیادی دارند، نصب کنید.
  • این وسیله مجهز به سیستم ترمزاست، که باعث می شود تا حداکثر ۱.۵ برابر ظرفیت خود، بار را به صورت ثابت در بالا نگه دارد و از سقوط آن جلوگیری کند.

بالابر آکاردئونی

بالابر های هیدرولیکی آکاردئونی (جناقی)

بالابر آکاردئونی یا قیچی یکی از پرکاربردترین بالابرهای هیدرولیکی در دنیا است. این مدل به خاطر سازه فولادی و استحکام زیادی که دارد در مقایسه با سایر مدلها ظرفیت بیشتری دارد و کمتر تکان میخورد. در این مدل حرکت سکو با استفاده از کابل و وینچ انجام می‌شود و برای ایمنی لازم است از کابل دوبل و ترمزهای ضد سقوط استفاده شود. نوع آکاردئونی ایمنی کمتری دارد و احتمال بروز حادثه بیشتری را در بین بالابرها شامل می شود و برای حمل نفر حتی با وجود سیستم‌های ایمنی توصیه نمی‌شود.

بعضی از آنها به عنوان مدل ساختمانی برای حمل مصالح استفاده می‌شود. حرکت این مدل به صورت بالا و پایین رفتن توسط کابل  انجام میگیرد. مدل آکاردئونی به وسیله قطعه ای طراحی و تولید می شود که به آن وینچ و کابل می گویند.

هیدرولیکی - زنجیری

این مدل را می توان ترکیبی از بالابرهای هیدرولیکی و بالابرهای زنجیری دانست. در بوم لیفت های تلسکوپی و یا در انواع ریلی و ستونی هم از این مکانیزم استفاده می‌شود. از نظر ایمنی بالابر های هیدرولیکی- زنجیری در میان بالابرهای هیدرولیکی و بالابرهای زنجیری قرار می‌گیرند.

بالابر-ثابت-آکاردئونی

 نحوه دسته بندی بالابرهای صنعتی بر اساس قابلیت حرکتی 

آنها بر اساس قابلیت حرکتی و نوع حرکت آنها می‌توانند به چندین دسته‌ تقسیم شوند. در این قسمت به بررسی برخی از دسته‌ های معمول بر اساس قابلیت حرکتی آنها می پردازیم.

بالابرهای ثابت (Fixed lift)

ثابت آکاردئونی (Fixed Scissor Lifts):
جک مستقیم
کابلی و یا زنجیری
بالابرهای هیدرولیکی-زنجیری یا کابلی
بوم لیفت ثابت (Static Base Boom Lifts)

نوع ثابت در جهت جابجایی بار در محل های مختلف کاربرد دارد. از مدل ثابت در جاهای مختلفی استفاده می شود که از آنها می توان به  هیدرولیکی صنعتی در کارخانه‌ها و انبار‌ها برای جابجایی مواد اولیه و یا کالا برای مغازه ها در فروشگاه‌ها اشاره کرد.

ثابت هیدرولیکی  انواع مختلفی را شامل می شوند که  از میان آنها می توان به مدلهای  آکاردئونی،  جک دار عمودی،  مفصلی، کابلی،  زنجیری و یا ترکیبی از آن ها اشاره کرد، گاهی اوقات به علت محدودیت امکان نصب  آسانسور وجود ندارد یا هزینه آن زیاد است از مدل ثابت استفاده می‌شود.

در این بین انواع هیدرولیکی ثابت با مکانیزم قیچی یا آکاردئونی ایمن‌ترین نوع  هستند و  مدل کابلی به دلیل احتمال قطع کابل، خارج شدن از قرقره وینچ و یا گیرکردن اشیا و اندام بدن میان کابل و وینج، حادثه آفرین ترینها به حساب می آیند. چهار دسته اصلی بالابرهای ثابت عبارتند از:

ثابت آکاردئونی (Fixed Scissor Lifts)

بازوهای قیچی  به وسیله جک هیدرولیک از یک دیگر باز می شوند و ارتفاع مورد نیاز را تامین می کنند. نوع ثابت آکاردئونی قابلیت باز شدن به صورت عمودی را دارد و بیشترین ایمنی را در بین انواع صنعتی دارا می باشد. در بعضی مواقع به آنها میز هیدرولیک هم گفته می‌شود و در مواردی می‌توان آنها را روی ریل قرار داد تا در یک مسیر خاص حرکت کنند.

از این محصول در کارخانه ها، انبارها، فرودگاه ها و مکان هایی استفاده می شود که بارهای سنگین حمل  و جابجا می گردند. از پرکاربردترین محل ها برای استفاده بالابر آکاردئونی ثابت خطوط تولید است. عمر بالا و سرعت زیاد این مدل از بالابرها باعث می شود که به سایر بالابرها ترجیح داده شوند.

بالابر هیدرولیکی آکاردئونی (جناقی)

بالابرهای-صنعتی

جک مستقیم

بالابر-ساختمانی

این مدل توسط جکی که به زیر میز بار متصل می‌شود به سمت بالا حرکت میکند. این مدل از نظر ایمنی و ظرفیت در رده بندی بعد از مدل  آکاردئونی قرار می‌گیرد. این نوع در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها برای حمل بار به طبقات بالا استفاده می‌شود. چنانچه یک شخص هم بخواهد از این مدل استفاده کند باید کابینی ایمن روی آن قرار داده شود که در این صورت به آن آسانسور هیدرولیکی گفته می شود.

همانطور که گفتیم آسانسور هیدرولیک از جک مستقیم مانند دیگر سیستم های هیدرولیکی برای جابجایی استفاده می کند، همچنین برای حرکت کابین، از قدرت سیال هیدرولیک داخل پیستون برای حرکت به سمت بالا بهره میگیرد. 

آکاردئونی یا قیچی

مدل آکاردئونی یا قیچی به وسیله موتور، کابل و یا زنجیری که به یک سکو متصل هستند حرکت می کند. از نظر ایمنی  امنیت کمی دارد  و بسیار حادثه آفرین  می باشد همچنین ظرفیت کمی برای جابجایی بار دارد. این نوع بالابر باید هر روز بررسی شود تا عملکرد صحیح آن ارزیابی شده و از حادثه جلوگیری شود. از بالابر عنکبوتی به هیچ عنوان نباید به عنوان بالابر نفربر استفاده کرد.

بالابر ستونی ریلی

بالابرهای هیدرولیکی-زنجیری یا کابلی

بالابر-ویلچری

در این مدل حرکت به وسیله چرخ زنجیر و یا قرقره کابل انجام می شود به این صورت که جک هیدرولیک، نیم دور حرکت را ایجاد می کند و نیرو توسط زنجیر یا کابل به میز منتقل می شود و کل مسیر را طی می کند. کاربرد این مدل برای حمل بار است و برای جابجایی افراد استفاده نمی شود. با اینکه افراد زیادی در ایران از بالابرهای هیدرولیکی- زنجیری یا کابلی به عنوان بالابرنفربر استفاده می‌کنند ولی متاسفانه سیستم‌های ایمنی را برای آن ها در نظر نگرفته اند.

بوم لیفت ثابت (Static Base Boom Lifts)

 مدل بوم لیفت ثابت تنها نوعی از مدل هیدرولیکی است که علاوه بر دسترسی عمودی دارای دسترسی افقی هم می باشد. بوم لیفت ثابت ظرفیت کمی دارد و از آن بیشتر برای حمل نفر استفاده می شود. 

بالابرهای متحرک (Aerial Working Platforms)

سیار هیدرولیکی با دسترسی عمودی
سیار با دسترسی عمودی و افقی (Boom Lifts)

 مدل متحرک یا مدل سیار، که به آن به خاطر طراحی خاص حمل افراد Man lift هم گفته می شود. این نوع دارای چرخ می باشد که به جابجایی راحتتر آن کمک می کند و از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار میگیرد که این قابلیت را به افراد می دهد تا در ارتفاعات مختلف بتوانند کار کنند. مدل متحرک هیدرولیکی به صورت کلی به دو دسته تقسیم می‌شود:

سیار هیدرولیکی با دسترسی عمودی

مدل هیدرولیکی سیار قابلیت جابجایی نفر را در ارتفاع به صورت عمودی دارد. متداول‌ترین نوع آنها، هیدرولیکی آکاردئونی، نفربر ریلی و عمودی می‌باشد. این مدل از مکانیزم‌ حرکت متفاوتی استفاده می‌کند.

نوع متحرک به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا بتوانند در وقت و هزینه صرفه جویی کنند به علاوه ایمنی آنها را زمانی که در ارتفاع هستند تضمین می کند. از نظر قیمت مدل هیدرولیک سیار قیمت کمتری نسبت به  بالابرنفربر هیدرولیکی با دسترسی عمودی دارد و از نظر اقتصادی به صرفه تر می باشد. 

سیار با دسترسی عمودی و افقی (Boom Lifts)

بالابر مفصلی 01
بالابر مفصلی
بالابر جناقی0
بالابر-سیار-با-دسترسی-افقی-و-عمودی

مدل سیار با نام بوم لیفت Boom Lift شناخته می شود، این مدل قابلیت حرکت به سمت بالا را دارد و علاوه بر آن می تواند به صورت افقی هم حرکت کند که این قابلیت باعث می شود تا نیاز نباشد به صورت دقیق در زیر محل کار قرار گیرد.

بعضی از این بالابرها روی کامیون نصب می شوند  و برخی  دیگر خودشان قابلیت  حرکت دارند. مدل هیدرولیکی بوم لیفت مکانیزم‌های متفاوتی دارد که ساده ترین نوع این مکانیزم ها مکانیزم مفصلی است و نحوه حرکت این نوع برای مدل مفصلی به این صورت است که بازو ها به صورت مفصل مانند، با نیروی هیدرولیک حرکت می‌کنند.

نوع مفصلی برای ارتفاع کم مناسب هستند و به نوعی یک مکانیزم قدیمی به حساب می‌آیند. نوع دیگری از مکانیزم مدل مفصلی، مدل تلسکوپی است که در حقیقت جک‌های هیدرولیک و زنجیر بازوها به شکل تلسکوپ داخل یکدیگر قرار می گیرند و آن را به بیرون حرکت می دهند و دسترسی ایجاد می کنند. جدیدترین و کارآمدترین نوع مکانیزم در  مفصلی-تلسکوپی است که دارای هر دو نوع بازو می باشد و مزیت های زیادی دارد که از این مزایا می توان به قدرت مانور و کار در شرایط سخت اشاره نمود.

با بام بین هیچ محدودیتی ندارید.

برای مشاوره و خرید بالابر با ما تماس بگیرید.

انواع  نفربر

بر اساس نحوه عملکرد و استفاده، بالابرهای نفربر به چندین دسته تقسیم می‌شوند.

آکاردئونی یا قیچی
ستونی
بوم لیفت های خود کششی
کامیونی
قابل یدک
عنکبوتی (Spider Lifts)

آکاردئونی یا قیچی

از این مدل برای تعمیرات، نصب، رنگ آمیزی و… استفاده می شود. بالابرهای قیچی  از ارتفاع ۳ متر تا 32 متر تولید می شوند که البته مدل 32 متری توسط شرکت های بزرگ و بین المللی ساخته می شوند که شرکت بام بین یکی از شرکتهای تولید کننده این نوع  است. 

نوع آکاردئونی یا قیچی دارای مزیت های زیادی است که از این مزیت ها می توان به  ظرفیت بالا و سطح وسیع سکوی کاری آنها اشاره نمود. مدل آکاردئونی یا قیچی این قابلیت را دارد که 6 نفر را به طور همزمان در ارتفاع قرار دهد همچنین این مدل با توجه به ارتفاع، ابعاد و… قابلیت حرکتی مناسبی دارد. 

خرید بالابر از تبریز
بالابرهای-صنعتی
بالابر جناقی 02

همانطور که گفتیم مدل آکاردئونی انواع مختلفی دارد که در این میان می توان به مدل آکاردئونی سیار (Push around) و مدل خودکششی (Self propelled) اشاره کرد. یکی از قابلیت های خودکششی حرکت در ارتفاع است که نیازی به جک های جانبی تثبیت کننده ندارد. برخی از مدلها شنی هستند و برای مکان‌های صعب العبور مناسب‌ می باشند. در این مدل  می توان از موتورهای الکتریکی، دیزلی، بنزینی و حتی هیبریدی استفاده کرد. از نظر امنیت در میان مدلهای نفربر و مدلهای آکاردئونی، نوع آکاردئونی-قیچی  از امنیت بیشتری برخوردار هستند و کمترین حرکت را در ارتفاع شامل می شوند.

نیروی محرکه این مدل ها  از  برق تک فاز شهری، باتری، و یا موتورهای دیزلی، بنزینی و هیبریدی مهیا می شود. همچنین این مدل قابلیت ساخته شدن به صورت ضد انفجار و یا با پمپ دستی را نیز دارد. که برای پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها که خطر انفجار وجود دارد مناسب‌ هستند. قیمت نوع آکاردئونی خودکششی به مراتب از نوع متحرک‌ آن بیشتر است. 

بالابر ریلی ( تک ریل و دو ریل )

این مدل را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد. البته این دسته بندی از نظر سازنده ها و شرکت های مختلف کمی متفاوت است.

ستونی عمود بر (Vertical Masts)

استراکچر بعضی از مدلها از فولاد ساخته شده بنابراین عمر و ظرفیت آن از مدلهای آلومینیومی بیشتر است. بعضی از مدلهای ستونی Jib یا فلای بوم  دارند که یک بازوی کوچک منتهی به سبد است و می تواند کمی دسترسی جانبی ایجاد کند.

مدل ستونی عمودبر به صورت خود کششی ساخته می‌شود و بعضی از مدلهای آن در ارتفاع قابل جابجایی هستند و نیازی به جک جانبی ندارند. این مدلها عموما به وسیله برق تک فاز شهری و یا باتری کار میکنند.

بالابر ستونی ریلی

این مدل از نوع  ریلی (Push around) می باشد و جنس ریل آن از آلومینیوم است. نوع ستونی نسبت به مدلهای آکاردئونی از نظر وزنی سبک تر بوده و جابجایی آنها راحت تر است. البته این مدل به دلیل سازه آلومینیومی که دارد از ظرفیت و عمر کمتری برخوردار است و در ارتفاع نوسان بیشتری دارد. ابعاد بالابرهای آلومینیومی به شکلی طراحی شده که برای یک نفر مناسب می باشد و جنبه صنعتی خاصی ندارد.

در بسیاری از کشورها مثل ایران و چین مدل دو ریل و چهار ریل این نوع وجود داشته که دارای یک سکوی بزرگتر، نوسان کمتر و ظرفیت بیشتری هستند ولی ابعاد دستگاه در زمان جمع شدن در مقایسه با مدل آکاردئونی و ظرفیت کم آن نقطه ضعف این دستگاه  به حساب می‌آید.

نوع تک ریل از ۷ تا ۱۴ متر تولید می‌شود و نیرو محرکه این نوع می‌تواند از طریق برق تک فاز شهری و یا باتری باشد. این مدل قابلیت ساخته شدن با استفاده پمپ دستی را نیز دارد، با اینکه این نوع بالابر برای پتروشیمی‌ و پالایشگاه‌ که خطر انفجار وجود دارد مناسب‌ است.

بوم لیفت های خود کششی

مدل خودکششی بازویی یا بوم لیفت در مکان هایی استفاده می ‌شود که ارتفاع زیادی دارند و نیاز است دستگاه به صورت افقی استفاده شود که در آنجا مدلهای ستونی و آکاردئونی قابل استفاده نیستند. اجزای استفاده شده در این نوع موتور الکتریکی، دیزلی، بنزینی و یا هیبریدی هستند و می‌توانند با سرعت کم در محل کار حرکت نمایند.

این مدل برای جابجایی های طولانی مدت استفاده نمی شود و عموماً درکارخانه ها، مراکز خرید، فرودگاه‌ها، مراکز تجاری و… که نیاز به پیمایش‌های طولانی نیست استفاده می گردند. بعضی از نوع های خودکششی بوم لیفت این توانایی را دارند که حتی زمانی که در ارتفاع هستند هم روی زمین حرکت کنند و نیازی به جک تثبیت کننده ندارند. البته به شرطی این اتفاق می افتد که شیب زمین از مقدار مجاز بیشتر نشود.

این امر سبب افزایش سرعت کارایی این مدل در مقایسه با دیگر بالابرهای صنعتی می‌شود. بوم لیفت های خود کششی به صورت مفصلی-تلسکوپی و تلسکوپی هم تولید میگردند. مدل‌ مفصلی-تلسکوپی قدرت مانور بیشتری دارد و می تواند تا ارتفاع حداکثر ۴۳ متری دسترسی داشته باشد.

بالابر کامیونی
بالابر نیسانی

کامیونی (Truck Mounted Platforms)

مدل بوم لیفت و همچنین بالابرهای آکاردئونی قابلیت نصب  روی خودرو را دارند. این  نوع نیروی خود را از PTO خودروی حامل دریافت می‌کند. مدل هایی که ارتفاع کمتری دارند، می‌توانند بر روی وانت هم نصب شوند که در ایران به آنها بالابر نیسانی گفته می شود. با توجه به وزن و ارتفاع دسترسی، خودرو های متفاوتی برای نصب آنها وجود دارند. در مدل کامیونی از ارتفاع ۷ متر تا ۱۰۰ متر وجود دارد که به مراتب بلند ترین نوع آن به حساب می‌آید.

ظرفیت مدل کامیونی بوم لیفت از ۲۰۰ کیلوگرم شروع شده و گاهی تا ۱۰۰۰ کیلوگرم هم می‌رسد در صورتیکه مدلهای آکاردئونی کامیونی تا ظرفیت‌ چند تنی هم قابل ساخت هستند. بعضی از نوع های کامیونی دارای بوم عایق هستند و این توانایی را دارند که به عنوان خط گرم در شبکه فشار قوی کار کنند.

از مدل کامیونی در خدمات شهری، صنعت برق، صنعت ساختمان، نصب و نگهداری تجهیزات، رنگ آمیزی، شستشو و… استفاده می‌شود. همچنین بعضی از مدلهای این دستگاه در آتش نشانی برای عملیات امداد و نجات نقش دارند. مدل آکاردئونی کامیونی هم به عنوان فرودگاهی و… استفاده می‌شود.

بالابرکامیونی تلسکوپی دارای بازوهایی است که مانند دوربین های تلسکوپی قدیمی در داخل هم حرکت می کنند که با باز شدن آنها سبد جابجا می شود. این مدلها سرعت کاربری بیشتری دارند و در ارتفاع بالا از این مکانیزم استفاده می کنند. مدل مفصلی تلسکوپی نسل جدید تری دارد و این محصول دارای یک بازوی مفصلی و یک بازوی تلسکوپی است. این کار باعث می‌شود در حالت بسته نسبت به مدل‌های تلسکوپی و یا مفصلی ابعاد و اندازه کوچک تری داشته باشد.

بالابر پشت کامیونی

قابل یدک

هنگامیکه نیاز است مدل هیدرولیکی صنعتی را در مسافت طولانی جابجا کنید می توانید از بالابرکامیونی استفاده نمایید. در بسیاری از مواقع نیاز به مدل دائمی نیست و نصب آن روی خودرو نه تنها کاربرد کامیون را تغییر می دهد حتی از نظر اقتصادی هم به صرفه نمی باشد.

بهترین گزینه برای کاربران استفاده از بالابرهای قابل یدک است. این نوع این توانایی را دارند که در فضای داخلی و خارجی کار کنند و نیازی به خودروهای سنگین و کامیون برای یدک کردن آنها نیست.

مدلهای قابل یدک انواع مختلفی دارند. انواع آکاردئونی این مدل برای دسترسی های عمودی و بوم لیفت های قابل یدک استفاده می‌شود.

در ایران گاهی مدل ریلی را نیز یدک می‌کنند به همین خاطر ارتفاع حالت بسته آنها زیاد است  و  تعادل خودرو کم می شود همچنین از نظر ایمنی توصیه نمی شود. نیرو محرکه در مدل عنکبوتی یدک کش می تواند برق ۲۲۰ ولت شهری، باتری، موتور دیزلی، بنزینی و یا حتی هیبریدی باشد.

بالابر-سیار-با-دسترسی-افقی-و-عمودی

بالابر آکاردئونی (Spider Lifts)

اجاره-بالابر-در-تهران

نوع آکاردئونی ویژگی هایی دارد که آن را از سایر مدلها متمایز می‌کند. این مدل دارای عرض و ارتفاع کمی در حالت بسته می باشد.  همچنین دارای جک های جانبی است که به این نوع اجازه می‌دهد در سطوح شیب دار خود را تراز نمایند. پس این مدل گزینه مناسبی برای فضاهای داخلی و خارجی به حساب می‌آید.

با بام بین هیچ محدودیتی ندارید.

برای مشاوره و خرید بالابر با ما تماس بگیرید.

تقسیم بندی بالابرهای برقی

مدل برقی از پرکاربردترین ابزارهای صنعتی و ساختمانی به حساب می آید و بر اساس نوع انرژی مصرفی آنها به دو دسته کلی تقسیم می‌شود:

 بالابر های تکفاز

استفاده این نوع به دلیل استفاده از برق تکفاز برای محل‌های مسکونی مناسب می باشد چون برق مورد استفاده دراین نوع مکان تکفاز (خانگی) هستند.

بالابر تک فاز
بالابر سه فاز
بالابر برقی سه فاز

بالابر های سه فاز

این مدل به خاطر نوع برق مصرفی که سه فاز است در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و مکان‌های صنعتی کاربرد دارد. مدل برقی سه فاز به همراه ریل های متحرک برای جابجایی بار در مسافت های طولانی و انجام عملیات مکرر مناسب می باشند. کنترل حرکت بیشتر آنها توسط صفحه کلید آویزان ( ریموت دستی) انجام می شود که با دکمه‌های بالا، پایین و ایست، در بالابرهای دوکاره، و دکمه های بالا، پایین، چپ، راست و ایست در بالابرهای چهار کاره کار می کند.

بالابر دو ستونه
الزامات-استفاده-از-بالابر

انواع بالابر هیدرولیکی

این مدل کار جابجایی افراد و اجسام را در صنعت و ساختمان سازی بسیار ساده و آسان می نماید با توجه به اینکه این سیستم ها قدرت زیادی دارند از محبوبیت بالایی برخوردارند. در زیر به انواع مدلهای این سیستم اشاره می کنیم :

  • هیدرولیکی ویلچربر
  • هیدرولیک متحرک
  • هیدرولیکی فروشگاهی
  • هیدرولیکی ساده
  • هیدرولیکی برقی

هیدرولیکی ویلچر بر

یکی از نگرانی های سالمندان و معلولین، تردد و رفت و آمد آسان بین طبقات آپارتمان و ساختمان می باشد. هیدرولیکی ویلچربر دستگاهی کارآمد برای جابجایی سالمندان و معلولین با سرعت بالا است.

این مدل با نام های ویلچر بر و ویلچر پله نیز شناخته می شود. ویلچری هیدرولیکی در ساختمان های مسکونی، تجاری و فضاهای عمومی که دارای اختلاف سطح هستند کاربرد دارد و به سادگی نصب می شود. ابعاد این دستگاه به اندازه ای است که به سادگی فرد را با ویلچر و مقداری بار جابجا نماید.

  • این مدل ایمنی بالایی برای جابجایی افراد دارد.
  • حرکت نرمی دارد و به آرامی توقف میکند.
  • با موتور خاموش هم میتواند به پایین بیاید.
  • ارتفاع صندلی پا و صندلی درازکش مناسب است
  • طبق سلیقه مشتری دور تا دور آن با شیشه یا استیل ساخته می شود.

هیدرولیکی متحرک

این مدل دارای چرخ می باشد که به صورت سیار و با برق تک فاز 220 ولت شهری کار می کند. این دستگاه همچنین دارای ریل فولادی و آلومینیومی بوده که دارای دو مدل چرخ کارگاهی و خودرویی است. این دستگاه در ارتفاع های 2 و 3 متری و حتی بیشتر ار آن تولید می شوند.

کار در ارتفاع با رعایت موارد ایمنی همیشه چالش های زیادی بهمراه داشته، برای کار در ارتفاع در ابتدا از سکوی کار، نردبان، داربست و پله استفاده میشد. با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تکنیک جدید، بالابرهای کششی و نردبان های آتش نشانی دستخوش تغییرات زیادی شدند. رفته رفته این دستگاه به عنوان یک ابزار و وسیله کار وارد صنعت، تولید و خدمات شد.

هیدرولیکی ثابت برای استفاده در مغازه، کارگاه، انبار و خانه مناسب است در صورتی که نوع سیار آن برای سالن های ورزشی، سوله، ورزشگاه، مجتمع های تجاری، باغ، نمای ساختمان، مساجد و ساختمان هایی که دارای سقف بلند هستند مناسب است.

هیدرولیکی فروشگاهی

بالابر فروشگاهی دستگاهی برای جابجایی بار بین طبقات یک فروشگاه یا مغازه است که می تواند به وسیله سیستم هیدرولیک یا کششی یا باقی سیستم های متحرک طراحی و اجرا گردد. این دستگاه در تمام مغازه ها، فروشگاه ها، سوپر مارکت ها و هایپر مارکت ها کاربرد دارد. مدل فروشگاهی معمولا با دو نوع سیستم محرکه هیدرولیکی و وینچی ساخته می شود. البته مکانیزم های دیگری هم وجود دارند که برای این مدل رایج نیستند. مدل هیدرولیکی مزایای زیادی در مقابل وینچی داراست.

هیدرولیکی ساده

در این مدل نیروی دستگاه به وسیله فناوری هیدرولیک و مدار هیدرولیک تامین می شود. در این مدل چرخشی که موتور آن ایجاد می نماید باعث هدایت نمودن روغن از مخزن به سمت پیستون و جک ها می شود و نهایتا این نیرو باعث حرکت کابین رو به بالا می شود. در زمان پایین آمدن هم با وارد شدن برق به موتور شیر تخلیه روغن باز و روغن از پیستون به مخزن بر میگردد. این مدل از دستگاه ها از مغازه های کوچک و معمولی تا کارخانه های بزرگ استفاده و کاربرد دارند. که به طور معمول از آنها برای جابجایی افراد و بار استفاده می شود.

هیدرولیکی برقی

این مدل از دستگاه ها در محیط های صنعتی و کارگاه های بزرگ که کار کردن در ارتفاع و حمل و جابجایی بارهای سنگین برای آنها اولویت دارد بسیار پر کاربرد است. در حقیقت کارفرمایان صنعتی برای آسان تر شدن و راحتی عملیات جابجایی به این دستگاه نیاز بیشتری دارند. این دستگاه برای راحتی کارهای صنعتی طراحی شده و متناسب با نیاز شغل های مختلف در سایز و ابعاد مختلفی با در نظر گرفتن حدود استاندارد دنیا ساخته می شوند.

اطلاعات فنی بالابر هیدرولیکی

  • حداکثر ارتفاع جابجایی این دستگاه 12.5 متر می باشد
  • این دستگاه شامل جک و پاور یونیت است
  • سیستم ایمنی ضد سقوط دارد
  • تهیه قطعات آن ساده تر است
  • قطعات کمتری به نسبت کششی دارد و در نتیجه سرویس آن ساده تر است
  • جهت استفاده برای ظرفیت های بالا و سنگین کارآمد تر هستند
  • پمپ هیدرولیکی دارد که مسئولیت ایجاد فشار هیدرولیکی در سیستم را دارد
  • استوانه هیدرولیکی که برای ایجاد حرکت عمودی استفاده می شود
  • صندوق توزیع برای توزیع کردن فشار هیدرولیکی بین اجزاء مختلف
  • قسمت های مکانیکی دستگاه که شامل بازوها یا قسمت های حمل بار برای نگه داشتن بار یا جسم مورد نظر و سیستم راهبردی برای جلوگیری از حرکت ناخواسته، سیستم کنترلی شامل واحد کنترل هیدرولیکی و صفحه کنترل یا پنل کنترل و سیستم ایمنی که شامل لیمیت سوئیچ ها و سیستم تشخیص خطا می باشد.

بالابرهای هیدرولیک چگونه کار می کنند؟

بالابرهای هیدرولیکی از اصول هیدرولیکی برای ایجاد حرکت عمودی در بارها یا اجسام سنگین استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها بر اساس قانون پاسکال هیدرولیک عمل می‌کنند. قانون پاسکال به اختصار می‌گوید که هر تغییر فشار در یک نقطه از مایع هیدرولیک، به صورت یکنواخت در تمام نقاط مایع منتقل می‌شود. در اینجا چگونگی کار بالابرهای هیدرولیکی را به شرح زیر می‌آوریم:

پمپ هیدرولیکی:

فرآیند شروع از پمپ هیدرولیکی آغاز می‌شود. این پمپ، مایع هیدرولیک (معمولاً روغن) را از مخزن می‌کشد و با فشار بالا تقویت می‌کند.

استوانه هیدرولیکی:

مایع هیدرولیک توسط پمپ به استوانه هیدرولیکی منتقل می‌شود. استوانه یک لوله است که در آن مایع هیدرولیک تحت فشار قرار می‌گیرد.

صندوق توزیع:

در استوانه هیدرولیکی، مایع هیدرولیک فشرده شده و سپس از طریق یک صندوق توزیع به یک سری لوله‌ها یا خطوط هیدرولیکی ارسال می‌شود که به اجزاء مختلف بالابر متصل هستند.

استوانه و بخش‌های مکانیکی:

مایع هیدرولیک به استوانه ها یا سیلندرهای هیدرولیکی وارد می‌شود. این استوانه ها، بخش‌های مکانیکی بالابر را حرکت می‌دهند. هنگامی که مایع هیدرولیک وارد استوانه می‌شود، فشار ایجاد می‌شود و استوانه به سمت بالا یا پایین حرکت می‌کند.

قسمت کنترل:

سیستم کنترلی مسئول کنترل جریان مایع هیدرولیک و بنابراین حرکت بالابر است. این قسمت شامل واحد کنترل هیدرولیکی، صفحه کنترل یا پنل کنترل است. در نتیجه، با اعمال فشار هیدرولیکی به استوانه ها، بار یا اجسام سنگین به بالا یا پایین حرکت می‌کنند. این فرآیند با دقت کنترل شده و امکان کنترل دقیق حرکت و سرعت بار فراهم می‌شود.

موارد ایمنی هنگام کار با بالابرهای برقی
هنگام کار بامدل صنعتی، رعایت موارد ایمنی بسیار مهم است تا جلوی وقوع حادثه و صدمات جسمانی و مالی را بگیرید. در زیر تعدادی از موارد ایمنی در هنگام کار با انواع برقی آورده شده است.
  • بدون آموزش و مهارت کافی با این محصول کار نکنید.
  •  از محصولی که دچار آسیب دیدگی شده و یا بد کار می‌کند استفاده نکنید.
  • خارج از ظرفیت تعیین شده از آن استفاده نکنید.
  • تا زمانی که دقیقا روی مرکز بار قرار نگرفته است، از آن استفاده نکنید.
  • به برچسب های هشداردهنده و ایمنی نصب شده روی آن توجه کنید و هرگز آن را جدا نکنید.
  • از مدل آکاردئونی برای بلند کردن و جابجایی افراد استفاده کنید.
  • هنگام جابجا کردن بار از ایجاد ضربه به آن خودداری کنید.
  • زنجیر یا سیم بکسل  بالابر سیار را به عنوان اسلینگ برای بستن بار استفاده نکنید.
  • در هنگام استفاده از قلاب دقت کنید و از قلاب بدون ضامن یا با‌ ضامن معیوب استفاده نکنید.
  •  بار را به صورت معلق رها نکنید و اگر قصد انجام این کار را دارید احتیاط خاصی را به عمل بیاورید.  
  • عملکرد نادرست و نا ایمن دستگاه را فورا به مسئول مربوطه گزارش کنید.
  • مطمئن شوید قطع کن های الکتریکی و سایر کنترل‌های بالابر به درستی عمل می کنند.
  • قبل از استفاده از  بالابر صنعتی از کار کردن ترمز آن مطمئن شوید.
  • زنجیر را مطابق با توصیه ی سازنده، روغن کاری کنید.
  • از وسایل هشدار دهنده ی ایمنی و کنترلی دستگاه برای اندازه گیری وزن یک بار شناخته نشده استفاده نکنید.
  • هنگام کار تمام حواس خود را به عملیات جمع کنید و از پرداختن به سایر امور جلوگیری کنید.
  • هنگام خرید دقت نمایید دستگاه با دستگاه ها و سازه های مجاور آن برخورد نکند.
  • برای طول عمر بیشتر زنجیر و عملکرد بهتر  زنجیر، آن را به طور منظم و بر طبق توصیه ی سازنده روغن کاری کنید.
  •  در محیط هایی که  پر از گرد وغبار است از روغن خشک مناسب استفاده کنید.
  •  کابل های برق را به طور منظم و مطابق توصیه ی سازنده بررسی کنید.
  •  هنگام کار با صفحه کلید، فاصله ی مجاز تا بالابر را رعایت کنید.
  • از شروع، توقف ناگهانی و برگشتهای ناگهانی  بالابر جلوگیری کنید.

بالابر خانگی راه پله

این مدل از بالابر به شما کمک میکند تا در خانه ای که دوست دارید بمانید. نصب بالابر خانگی راه پله با بهترین کیفیت یک گزینه ساده و آسان است. تیم صنعتی بام بین از تکنسین های متخصص در زمینه نصب، سرویس و تعمیر بالابرخانگی راه پله تشکیل شده است.

بالابرهای خانگی راه پله ما به گونه ای طراحی و سفارشی سازی شده اند که با راه پله های شما چه در بیرون چه در داخل منزل، منحنی یا مستقیم مطابق داشته باشند.

بالابر راه پله به شما کمک میکند تا چندین طبقه از منزل خود را به راحتی طی نمایید. بالابرهای ما به طوری طراحی شده اند تا به سادگی بر روی راه پله شما نصب شوند. این بالابر ها ویژگی هایی مثل امنیت، کمربند ایمنی، صندلی چرخان، کنترل کننده های تکیه گاه و… را  به شما ارائه می دهند.

  • نصب و راه اندازی حرفه ای
  • سفارشی سازی برای هر نقطه از منزل شما
  • راه حل های با کیفیت و مقرون به صرفه
  • جامع ترین گارانتی
  • رضایت بالا
 
محصولات بالابر بامبین
بالابر تک ستون کد: 41
  • خرید  ویژه افراد با ارتفاع کاربردی تا 10 متر
  • مجهز به سیستم الکتروهیدرولیک
  • قابلیت کار با برق شهری AC و یا باتری DC
  • دارای قابلیت بارگیری و حمل و نقل آسان
  • سهولت استقرار توسط یک نفر در زمان کوتاه
  • استفاده از آلومینیوم سخت شده در ساختار ریل
بالابر برقی کد: 31
  • خرید ویژه افراد، ارتفاع کاربردی تا 5 متر
  • قابلیت یدک کردن
  • مجهز به سیستم الکترومکانیک
  • ولتاژ کاری 220 ولت متناوب شهری
  • پوشش رنگ سه لایه
  • ریموت کنترل بیسیم
  • ایجاد سطح اتکا گسترده ایمن توسط بازوها
بالابر مفصلی EHMLD کد: 50
  • پریز برق و کلیدهای کنترل روی سکو
  • دارای شیر تنظیم سرعت و فشار
  • جکهای هیدرولیک یکطرفه
  • جکهای پیچی جانبی جهت تراز
  • میز کشویی برای ایجاد فضای بیشتر
  • حفاظ نرده ای اطراف سکو
  • شاسی قابل یدک توسط خودرو
بالابر ساختمانی کد: 49
  • نوع ساختمانی 200 الی 1000 کیلوگرم 
  • پایه ها و بازوهایی از لوله یک تکه و گوشتدار
  • الکتروموتور ظرفیت 750 و 1000 کیلویی
بالابر ویلچر بر کد: 11
  • پایین آوردن دستی در زمان قطعی برق
  • حرکت نرم و کم صدا
  • نصب آسان و سریع
  • بدون نیاز به چاه و کنده کاری
  • بدون نیاز به موتور خانه
  • مصرف برق خیلی کم
بالابر تک ستون چرخ کارگاهی کد: 42
  • فروش نوع مخصوص نفر با ارتفاع کاربردی تا 10 متر
  • مجهز به سیستم الکتروهیدرلیک
  • قابلیت کار با برق شهری AC و یا باتری DC
  • دارای قابلیت بارگیری و حمل و نقل آسان
  • توسط یک نفر در زمان کوتاه
  • یکسال گارانتی
بالابر نردبان کشویی تا 20 متر کد: 15
  • عدم نیاز به انرژی الکتریکی
  • استحکام بسیار بالای بدنه و ضریب اطمینان بالا
  • قابلیت کشش توسط نفر و خودرو
  • عمر مفید بالا و نگهداری آسان
  • قفل مستحکم راویه کابین
  • رنگ پاششی 3 لایه
بالابر نفربر هیدرولیکی چهار ستون کد: 45
  • سامانه با برق تک فاز شهری یا باتری 12 ولت
  • آمیزه ای از فولاد و آلومینیوم
  • شامل چهار ریل تلسکوپی
  • دارای سکوی استقرار
  • قابل کنترل از داخل سکو و بیرون دستگاه
  • مدل های EHFL با شاسی
بتونیر 300 لیتری کد: 29
  • بتونیر در لیتراژ مختلف
  • برقی 220-380 ولت 2 اسب و 3 اسب
  • دارای 2 چرخ پیکانی روکشدار
  • ورق با ضخامت 3 میلیمتر
  • دیزل 6/5 اسب
  • بنزینی 5/5 اسب
  •  
1) وظیفه یک بالابر چیست؟

دستگاهی برای حمل و نقل اشیا سنگین و بزرگ می باشد.

2) معمولا چه اشیایی با آن حمل می شوند؟

 معمولا برای حمل کردن مواد سنگین و بزرگ مثل ماشین آلات سنگین، کانتینرها، ساختمان، کامیون و چندین مورد دیگر استفاده می شود.

3) چند نوع بالابر وجود دارد؟

می توانند به صورت هیدرولیکی، مکانیکی، الکتریکی یا ترکیبی باشند.

4) آیا بعضی از بالابرها دارای کاربردهای خاصی هستند؟

بله  می توانند برای کاربردهای خاص مثل بالابردن اشیاء سنگین به طبقات بالاتر در ساختمان ها، نصب تجهیزات صنعتی، کار در مناطق پر خطر و… استفاده شوند.

5) عملکرد انواع هیدرولیکی به چه صورت است؟

انواع هیدرولیکی ز طریق فشار مایع هیدرولیکی، که توسط یک پمپ تحمیل می شود کار میکنند. این پمپ مایع را در سیستم لوله کشی به حرکت در می آورد و باعث حرکت  می گردد.

6) آیا می توان ارتفاع آنها را تنظیم نمود؟

بله اغلب انها امکان تنظیم ارتفاع را دارند  تا بتوانند به ارتفاع مورد نظر برسند.

7) آیا استفاده از انها هزینه بالایی دارد؟

استفاده از انها ممکن است هزینه های متفاوتی داشته باشد و به عواملی مثل نوع بالابر، مدت زمان استفاده، قطعات یدکی و نگهداری و تعمیر مرتبط با آن وابسته است.

8) بالابر چه ویژگی امنیتی دارد؟

بالابر معمولا دارای ویژگی های امنیتی مثل قفل نمودن مکانیکی یا کنترل الکتریکی، سیستم های ضد سقوط و ترمز های قدرتمند می باشند. 

9) آیا امکان حمل و نقل آسان دارند؟

معمولا به خاطر اندازه و وزنی که دارند  قابلیت حمل آسانی ندارند و نیاز به اجرای اقدامات خاصی برای حمل و نقل به محل کار یا محل نصب خود می باشند.

10) استفاده از مدل الکتریکی بهتر است یا مکانیکی؟

انتخاب نمودن انواع الکتریکی و مکانیکی بستگی به نیاز ها و شرایط کاری خاص شما دارد. انواع الکتریکی عموما برای کاربردهای داخلی و حرکت روان بهتری استفاده می گردند. در حالی که انواع مکانیکی برای کاربردهای خارجی و در برخی شرایط سختتر استفاده می شوند.

11) بالابرهای کوچک رو میشه با آسانسور تو طبقات برد ؟

بله بالابرهای تک نفره رو تا ارتفاع دسترسی به 9 متر را با آسانسور معمولی میشه جابجا کرد

12) بالابرهای یک نفره چند کیلو ظرفیت دارند ؟

130 کیلوگرم

13) بالابرهای دو نفره چند کیلو ظرفیت دارند ؟

200 کیلوگرم

14) بالابرهای سه نفره چند کیلو ظرفیت دارند ؟

250 کیلوگرم

15) حداکثر ظرفیت بالابرهای جناقی چند کیلو است ؟

ظرفیت بالابرهای جناقی محدودیت ندارد

16) تفاوت بالابر جناقی با ریلی در چیست ؟

بالابرهای جناقی برای ظرفیت های بالا و ابعاد سکوی بزرگ  و ارتفاع کم مناسب هستند ولی تلسکوپی برای ظرفیت کم و ارتفاع بالا

17) بالابر دستی بدون برق هم دارید ؟

بله یک مدل بالابر دستی بنام نردبان کشویی هم داریم که  در سه ارتفاع 7 و 12 و 18 متر تولید میشه

18) بالابر برای مصارف باغداری کدوم مدل مناسبه ؟

همه بالابر ها برای مصارف باغداری می شه استفاده کرد ولی نردبا کشویی دستی و بالابر چند منظوره برقی مناسب تر هستند

19) اگه برق در نزدیک بالابر نداشته باشیم راهکار چیه؟

می توان از ژنراتور های برقی (موتور برق)  استفاده کرد

20) بالابر ضد انفجار هم دارید ؟

بله به سفارش مشتری بالابر ضد انفجار هم تولید می کنیم

21) جنس ریل بالابرهای تلسکوپی چیه ؟

جنس ریلهای تلسکوپی بام بین  از آلومینیوم آنادایز شده هستند

22) ریل آلومینیومی با ریل فولادی چه تفاوتی داره ؟
محتوا
23) ریل فولادی محکم تره یا آلومینیومی ؟

با توجه به سختکاری آلومینیوم ، قطعا آلومینیوم محکمتره

24) زنجیر بالابرهای تلسکوپی چه تفاوتی با زنجیر معمولی داره ؟

زنجیر بالابرهای تلسکوپی چون دائم  در حال کشش هستند باید از زنجیرهایی تخت که به منظور کشش تولید می شوند استفاده شود و استفاده از زنجیرهای معمولی بسیار خطرناک است 

25) اگه برق بره و بالابر بالا باشه چکار باید بکنیم ؟

برای بالابر ها یک شیر دستی طراحی شده که با باز کردن شیر تخلیه روغن بالابر بدون برق به سمت پایین حرکت می کند

26) بالابرهای تلسکوپی رو چند وقت یکبار باید روغنکاری کرد ؟

ریلهای بالابر تلسکوپی نیازی به روغنکاری ندارند

27) بالابرهای شما چقدر گارانتی دارند ؟

یکسال گارانتی و 15 سال خدمات پس از فروش

28) آسانسور خانگی یا هوم لیفت هم دارید ؟

بله ما آسانسور خانگی ، بدوم نیاز به موتور خانه و برق تک فاز هم تولید می کنیم

29) ارسال بالابر به شهرستان هم دارید ؟

بله ما فروش به شهرستان و حتی خارج از کشور هم داریم

30) در هم استانها نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش دارید ؟

ما در اکثر مراکز استان نمایندگی یا عاملیت فروش و خدمات پس از فروش داریم

31) فروش اقساطی هم دارید ؟

بله در بعضی از موارد اقساط هم داریم

32) اگه بیشتر از ظرفیت بالابرنفر یا بار بزنیم چه اتفاقی می افتد ؟

بالابر ها دارای سنسور وزنی هستند و اگر بیش از ظرفیت نفر یا بار گذاری انجام شود کار نمی کنند

33) در داخل کابین هم کنترل وجود دارد ؟

تمام بالابرهای بام بین دارای کلید کنترل از راه دور هستند

34) بالابرهای جناقی رو تا چه ارتفاع و ظرفیتی میشه ساخت ؟

بالابرهای جناقی در ظرفیت محدودیت ندارند ولی در ارتفاع بیش از 10 متر با ظرفیت بالا نمی توان ساخت

35) برق مورد استفاده در بالابر ؟

بالابر های سیار عموما تک فاز هستند ولی به سفارش مشتری امکان سه فاز هم و جود دارد

36)بالابر های سیار عموما تک فاز هستند ولی به سفارش مشتری امکان سه فاز هم و جود دارد

بالابر های سیار در سه  مدل به سفارش مشتری تولید می شوند 1- چرخ کوچک کارگاهی 2- بالابر با چرخ خودرویی 3- لاستیک توپر لیفتراکی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.