خرید راهبند از گیلان

خرید راهبند از گیلان

همواره از  راهبند هملن طور که از نامش پیداست، برای در کنترل تردد وسایل نقلیه استفاده می گردد.از راهبند ها در مواردی هم کنترل ترافیک و گرفتن عوارض در پارکینگ ها و اتوبان ها استفاده میشود.از موارد مهم استفاده از راهبندها، افزایش امنیت محیط های با اهمیت بالا، مانند ساختمان های اداری و مکان های دولتی و نظامی استفاده میشود.از دیگر قابلیت های راهبند قابلیت اتصال ان ها به دوربین های تشخیص پلاک و‌تگ RFID و هم چنین دستگاه های کارتخوان است که می توان با بهره گیری از این موارد راهبند را هوشمند سازی کرد تا در صورت نبودن نگهبان، به درستی کار راهبند انجام شود.

بطور کلی راهبندها با ایجاد سد امنیتی که ایجاد میکنند به همگان نشان میدهند که امنیت ساکنین و افراد در ان سازمان قابل اهمیت است.

انتخاب راهبند

قبل انتخاب راهبند باید به چند مورد توجه کرد و رعایت این نکات بسیار حائز اهمیت است:

  • متراژ محیطی که قرار است توسط راهبند محدود سازی شود.
  • تعداد رفت و آمد در آن محیط
  • اهمیت آن فضا برای امنیت

با توجه به مواردی که ذکر شد، می توان از انواع راهبند که شامل راهبند میله ای، راهبند ستونی یا بولارد، راهبند زنجیری، راهبند های میله ای با بازویی، راهبند دفنی و … استفاده کرد.در حالت کلی راهبند ها نیز به دو نوع دسته بندی میشوند، راهبندهای الکتروهیدرولیکی که برای تردد بالا و راهبند الکترومکانیکی که برلی تردد نرمال است، که شیوه ی سیستم عملکرد این دو مدل کاملا متفاوت است.وجود تجهیز هیدرولیک در راهبند ها باعث ایجاد تفاوت در راهبندها میشود، چون باعث از دست رفتن اصحطکاک قطعات شده و طول عمر دستگاه افزایش می یابد و به سرویس های دوره ای کمتر احتیاج پیدا میکند.به حداقل می رسد.

خرید راهبند از گیلان

تجهیزات جانبی راهبند و خرید راهبند از گیلان

راهبندها دارای تجهیزاتی هستند،یکی از این تجهیزات درجه حفاظتی IP میباشد که اکثر تجهیزات الکترونیکی میبایست در مدت زمان استفاده در هنگام روبه رو شدن با آلاینده‌ها و‌ رطوبت محیط و ضربه از خود نشان میدهند.میزان درجه محافظت، نشان دهنده این مطلب است که تا چه اندازه می‌شود بدون توجه به مقاومت، به امنیت دستگاه اطمینان کرد.

IP همان کد دو رقمی میباشد و‌IPXYکلمه IP که در تمام کد ها یکسان است، و گویای این است که کد دو رقمی که بعد از آن است، نشانگر اندازه حفاظت بدنه تجهیز در مقابل نفوذ آب، اجسام خارجی و میزان دسترسی کاربران می باشد.اولین رقم در این کد، گویای درجه حفاظت درمقابل تماس و وجود اجسام خارجی است و دومین رقم ان هم میزان درجه محافظت در مقابل آب را نشان می دهد.

نکات مهم در هنگام خرید راهبند اتوماتیک

زمانی که قصد دارید برای محل مورد نظر خود راهبند اتوماتیک تهیه کنید باید به چند نکته بسیار اهمیت بدهید که به توضیح ان میپردازیم:

  1. نکته اول: همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از خرید راهبند اتوماتیک انواع آن را جستجو کنید و در بهترین گزینه را برای پارکینگ خود یا درهای ورودی ساختمان های خود انتخاب کنید. شما میتوانید برای انجام این کار قبل از خرید با کارشناسان بام بین مشورت کنید.
  2. نکته دوم: یکی از نکات مهم و اساسی در تعیین نوع و قیمت راهبند های اتوماتیک اندازه عرض ورود و خروج محوطه مورد نظر است. اینکه شما به راهبند چند متری نیاز دارید. هرکدام از این مدل راهبندها که دارای اندازه ای متفاوت و متغیر هستند، قیمت هایی متفاوتی نیز دارند.
  3. نکته سوم: پس از اینکه میزان طول و عرض راهبند را مشخص کردید، مورد مهم دیگر، میزان تردد در طول شبانه روز میباشد و کاملا مشخص است که اگر میزان تردد زیاد نباشد، نیازی به استفاده از موتور پرقدرت نداریم ولی اگر میزان تردد زیاد باشد به راهبند تردد نامحدود احتیاج است.
  4. نکته چهارم: علاوه بر تمام مواردی که گفته شد در خرید راهبند باید به محل نصب راهبند هم توجه کرد، به مواردی مانند عرض مسیر، داشتن سقف مسیر و… که همگی دارای اهمیت بسیار زیادی در انتخاب نوع راهبند هستند.

این 4نکته، بسیار مهم هستند و در هنگام خرید راهبند اتوماتیک باید به ان ها توجه کرد.شرکت بام بین ارائه دهنده ی انواع راهبندها و بالابر با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت نصب در خدمت شما عزیزان میباشد.

قیمت خرید و نصب راه بند

راهبند از تجهیزات کاربردی برای کنترل کردن تردد میباشد که معمولا در مکان های پر ازدحام و پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرد.راهبندها کاربرد زیادی در ورودی پارکینگ های عمومی، منازل مسکونی یا غیر مسکونی دارد.از لحاظ عملکرد، موجب کنترل ترافیک میشود و رفت و آمدها را به خوبی مدیریت می کند. بنابراین برای برقراری امنیت بسیار مناسب است، و با توجه به محل مورد استفاده، از نوع هیدرولیک و الکترو مکانیک، پر تردد و کم تردد، بهره گرفته میشود.قیمت راهبندهای اتوماتیک با توجه به نوع عملکرد آن ها و میزان کارایی ان ها مشخص میگردد.

قیمت راهبندهای هیدرولیکی نسبت به راهبندهای الکترومکانیکی بیشتر میباشد، چون میزان تردد های مجاز در راهبندهای هیدرولیکی خیلی بیشتر از راهبندهای الکترومکانیکی است.همچنین برند و کشور سازنده ی راهبند، از عوامل موثر بر قیمت راهبندها میباشد.

نصب راه بند

برای نصب و احداث راهبند، نیاز به لوازم جانبی با توجه به ابعاد محیط متفاوت میباشد.مهندسان و نصابان راهبند ها، خود بهترین رویکرد را تدبیر میکنند.برای نصب راهبند باید نکاتی را در نظر گرفت، اولین نکته محل مورد نظر برای نصب راهبند میباشد که باید دارای شرایط مصاعد باشد و نکته دوم آن است که روش نصب راهبند باید به درستی انجام بگیرد. نکات زیر هرچند نکاتی ساده هستند ولی در نصب راهبند باید به ان ها توجه کرد:

  • محل نصب راهبند نباید در مجاورت آب یا باغچه باشد.
  • اگر در محل نصب کابل های هوایی و یا شاخه درخت باشد، باید محل نصب تغییر کند و یا ان ها را برطرف نمود.
  • باید محل تردد عابران پیاده را هم در نظر بگیرید.
  • محل نصب راهبند باید در نزدیکی اتاق نگهبانی باشد.

عملکرد راه بند

از راهبند پارکینگ برای کنترل عبور و مرور و تردد در ساختمان ها استفاده میشود، کار با آن ها به سادگی امکان پذیر است.با بالا و پایین رفتن راهبند، مسیر عبوری برای رفت و آمد باز میشود.راه بند ها در مدل های دستی و اتوماتیک تولید میشوند. ترکیب این نوع راهبندها با دیگر تجهیزات کنترل تردد برای بالا بردن امنیت و اسلن نمودن ثبت و کنترل رفت و آمد ها میباشد.وظیفه اصلی راهبند، کنترل تردد خودروها می باشد. اکثر راهبند ها میزان امنیت بالایی برای ورودی ها ساختمان ها ایجاد میکنند و می توان انواع بولارد یا ستونی را در این دسته گنجانید.

کارایی راهبندها را نمی توان از جک های پارکینگی توقع داشت؛ زیرا در صورت استفاده از جک، سرعت تردد به کندی صورت میگیرد و در صورت تردد زیاد، عمر دستگاه بسیار کوتاه میشود.

انواع راهبند

راهبندها با توجه به عملکردی که دارند دارای انواع مختلفی میباشند:

راهبند دستی یا مکانیکی:

در راهبند های دستی بوم راهبند، به وسیله نیروی محرک مکانیکی به سمت بالا و پایین حرکت میکند، در حال حاضر، استفاده از راهبندهای مکانیکی بسیار کم شده است.

راهبند برقی یا اتوماتیک:

در راهبندهای برقی بوم به وسیله یک محرک که همان موتور الکتریکی است، و به صورت اتوماتیک به سمت بالا و پایین حرکت میکند.

در حال حاضر، از راهبندهای برقی به خاطر نوع عملکر‌د آن ها به مراتب بیش تر استفاده می شود.

راهبندهای اتوماتیک با توجه به نوع عملکرد ان ها به گروه های مختلفی تقسیم بندی می شوند.

راهبند ستونی یا بولارد:

از راهبندهای ستونی یا بولار در اماکنی استفاده می شود که از تردد ماشین ها و موتورسیکلت ها جلوگیری شود. از راهبند ستونی معمولا در اماکن نظامی استفاده می شود، تا از تردد هر گونه وسیله نقلیه به داخل محوطه جلوگیری شود.

از این راهبند ها هم می توان برای مسدود سازی خیابان ها در بازه زمانی خاصی استفاده کرد.

راهبند میله دار و بوم دار:

از انواع دیگر راهبندهای اتوماتیک، راهبند میله دار یا بوم دار است که از این راهبندها بیشتر در ورودی مکان های تجاری و به خصوص پارکینگ ها استفاده می گردد.از مشخصه های بارز راهبند های میله دار ان است که سرعت باز و بسته شدن بوم آن ها خیلی بالا است و در حدود دو ثانیه باز می شود که همین امر باعث می شود ورود و خروج سریعی را داشته باشیم.

راهبند زنجیری:

از نظر شکل ظاهری راهبند زنجیری، به گونه ای است که دو قوطی در سمت راست و چپ راهبند قرار گرفته است و با استفاده از یک زنجیر به هم متصل شده اند.البته باید گفت که که امروزه از این نوع راهبندها کمتر استفاده میگردد، از مشخصات راهبند زنجیره ای این است که درب ورودی را تحت پوشش خود به صورت کامل قرار می دهد و از ورود غیر مجاز هر شخصی یا هر وسیله نقلیه ای جلوگیری می کند.///

اهمیت راهبند

راهبند از نظر امنیتی بسیار حائز اهمیت میباشد و‌ اگر جلوی ورودی های سلختمان ها وجود نداشته باشد، افراد به راحتی و بدون هیچ مجوزی می توانند وارد محوطه خصوصی شما بشوند.وجود راهبند باعث میشود که ماشین ها را مورد بررسی قرار دهند و اگر مشکلی نداشت و مورد تایید قرار گرفت، مجوز ورود دهند، اما اگر فرد مشکوک باشد و از لحاظ امنیتی مشکل داشت، به ان اجازه تردد نمی دهند و از ورودش جلوگیری میکنند.

بخش های مهم راهبندها

راهبندها دارای قسمت های مختلفی هستند که به ان ها میپردازیم:

  • اولین بخش: بدنه راهبند

جنس بدنه راهبندها باید از گالوانایزد باشد، یعنی مقاومت داشته باشد تا در مقابل ضربه و رطوبت هوا مقاومت داشته باشد و به سرعت خراب نشود.

  • دومین بخش: میله راهبند

نام دیگر میله راهبند، بوم است که جنس آن هم از آلیاژ آلومینیوم میباشد، از استحکام بالایی برخوردار است و دارای وزن پایین میباشد.

  • سومین بخش: سیستم محرک راهبند ها

سیستم محرک برای شروع کار راهبندهای برقی میباشد و‌ این نیرو را از قسمت هیدرولیک به میله انتقال میدهد، و حرکت آن را تند تر می‌کند.

  • چهارمین بخش: فنر تعادل راهبندها

فنر دقیقا وزنه تعادل است که بر طبق میله با طول‌ها و وزن‌های مختلف میله را به حرکت در می اورد.

  • پنجمین بخش: مرکز کنترل راهبندها

مرکز کنترل، برق را به تمام نقاط گوناگون راهبند انتقال می‌دهد و دستورهایی که به راهبند انتقال داده شده را در زمان کوتاهی به اجرا در می اید.

انتخاب راهبند مناسب

انتخاب کردن درست راهبندها بسیار مهم می‌باشد که باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه کرد:

ابعاد فضایی که قرار است ان با راهبند ها محدود کنیم و تعداد رفت و آمد های روزانه در آن مکان مهم میباشد و میزان توجه و امنیت و اهمیت آن مکان هم بسیار قابل توجه است.

سرعت راهبندها

در حالت کلی راهبندها دارای سرعت بالایی برای جابجایی نیستند و خیلی کند حرکت می‌کنند.سوالی که در هنگام تعبیه راهبندها پیش می اید این است که هنگامی که برق قطع میشود، راهبند چگونه عمل می‌کند؟

می‌توان گفت که موتوری در راهبند به کار گرفته شده است، دارای یک سیستم یو پی اس و باتری میباشد که در زمان قطع برق میتواند برای ساعت طولانی راهبند را به حرکت وادار کند.و زمانی که برق دوباره وصل شود، یو پی اس شروع به شارژ شدن می‌شود.مدت زمان باز و بسته شدن راهبند ها، در حدود ۶ الی  ۸ ثانیه میباشد، اما راهبندهایی که دارای موتور قوی هستند، در مدت زمان ۴ ثانیه باز و بسته خواهند شد.

اشکال مختلف راهبندها

راهبندها با اشکال مختلفی تولید میشوند که بر حسب نیاز هر مکان خریداری می‌شوند.برای مثال در محیط هایی که طول در ورودی انها بلند است، راهبند طویلی خریداری می‌شود، یا برای مثال، برای محیط هایی که دارای عرض زیاد هستند از دو راهبندهم می‌توان به طور هم زمان استفاده کرد، که میشود یکی در سمت چپ قرار داد و دیگری را در سمت راست، و میشود هر دو را با یک ریموت کنترل کرد.با توجه به گفته های بالا، می‌توان برای اهداف بالا از انواع راهبندهای میله‌ای به صورت هم زمان و‌ یا ستونی، زنجیری، دفنی و … بهره گرفت.

همواره در مکان‌هایی که نمی‌شود از درب اتوماتیک بهره گرفت و استفاده ای کرد، بهترین انتخاب این است که به دلیل سرعت زیاد و سادگی از راهبندها استفاده کنیم. کارشناسان بام بین نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه مشاوره و خدمات و پیشنهادات اصولی در جهت انتخاب و خرید انواع راهبند مناسب برای شما میباشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.